representacions i autorepresentacions
Moguda per un gran interès per compartir formats narratius audiovisuals i possibilitar la creació de relats diversos que contrastin la uniformitat de determinats discursos. Els tallers i accions que he desenvolupat, han cercat estratègies narratives audiovisuals per a l’autorepresentació. La implicació durant cinc anys a Teleduca. Educació i Comunicació em va possibilitar viure i realitzar multiplicitat de tallers de producció audiovisual en contextos molt diversos.
Un cop al Solsonès, vaig traslladar l’aprenentatge a nous espais, on compartir conjuntament breus produccions audiovisuals que possibilitin aprendre i difondre vivències, moments i mirades. |
1. d’Andalusia al Solsonès
|
(2007) Projecte realitzat conjuntament amb l’Arxiu Comarcal del Solsonès, el Punt d’Informació i Atenció a les Dones i el Pla de Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal del Solsonès.
Proposta que reuní un grup de dones i filles dels primers immigrants d’Andalusia que arribaren a Solsona per recuperar relats i visibilitzar les seves vivències i experiències. La proposta finalitzà amb una exposició gràfica realitzada col.laborativament. |
2. mirades mineres
Realitzat a
La comarca del Berguedà Amb el suport de Diputació de Barcelona Fundació Jaume Bofill |
(2009-10) Projecte de dos anys de durada, realitzat conjuntament amb el Museu de les Mines de Cercs. La proposta parteix de treballar la creació de relats partint del diàleg entre un grup de jubilats i jubilades antics miners i un grup d’estudiants de primària i Batxillerat del Berguedà.
La proposta finalitzà amb dues produccions audiovisuals realitzades pels alumnes de primer de Batxillerat de l’Escola Xarxa de Berga i un conte il.lustrat realitzat pels alumnes del Ceip Sant Salvador de Cercs. |
3. fes curt
Realitzat a
Escola Setelsis (Solsona) Extraescolar |
(2008-2010) Taller adreçat als nens i nenes de primària per endinsar-se a la narrativa audiovisual. El taller explora els diversos formats narratius per acabar creant un relat conjunt en format audiovisual.
El procés de producció en sí mateix, implica la posada en joc de rols diversos en els que experimentar el complex món de la producció audiovisual. |
4. calidoscopi
|
Proposta realitzada conjuntament amb el Pla de Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal del Solsonès a l’Institut Francesc Ribalta de Solsona i la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) del Solsonès. Els i les alumnes s’endinsen en un procés de producció audiovisual per reflexionar sobre la representació i l’autorepresentació en un procés que possibilita entrar en diàleg amb diferents persones, contextos i espais.
Les produccions realitzades es presenten al Teatre Comarcal de Solsona en un acte on els alumnes aprenen a presentar i escenificar el seu procés d’aprenentatge. |