crear històries, jugar construïnt relats
1. conte infinit
Proposta realitzada a
CEIP Vall de Lord 2013 Amb el suport de Serveis Educatius del Solsonès |
Proposta adreçada als nens i nenes d’educació infantil per introduïr el complex però fascinant món de la narrativa i les seves múltiples formes.
Taller pràctic en el que els participants exploren la diversitat d’interpretacions i relats d’una mateixa realitat a partir d’una sèrie d’imatges del seu dia a dia a l’escola. Una fòrmula per comprendre el punt de vista i la pluralitat de maneres d’interpretar que trobem presents en el món en el que vivim. |
2. contes viscuts
Proposta realitzada amb nens i nenes d’1 a 3 anys a
Llar d’Infants Piteuets (Sant Llorenç de Morunys) Escola Bressol Xelsona Llar d’Infants Arrels (Solsona) 2012-13 Amb el suport de Serveis Educatius del Solsonès Amb el suport de Serveis Educatius del Solsonès |
Proposta narrativa que introdueix els nens i nenes a l’univers imaginari mitjançant els sentits. Concretament en la construcció d’un relat que incorpora so, textura, color, olor i que després pot prendre múltiples formes en el joc. Contes Viscuts presenta un relat breu on els personatges no son representats sinó explicats mitjançant diversos elements que fan que cada nen i nena construeixi el seu propi personatge a la seva mida. Al finalitzar el relat, els materials es posen a l’abast dels nens i nenes per a que mitjançant el joc, construeixin els seus propis relats.
|
3. com es creen els contes?
Proposta realitzada amb nens i nenes de primària a
CEIP Setelsis Escola Arrels CEIP Vall de Lord Zer del Solsonès 2011 Amb el suport de Xarxa d’Educació del Solsonès |
L’acció pretén capgirar el procés que generalment viuen els nens i nenes quan escolten un conte i posteriorment se’ls demana que delimitin o representin gràficament com se l’imaginen. L’activitat parteix d’un element i el potencial evocador de relats que s’hi amaga. Com es creen els contes, apropa els nens i nenes al procés de creació de relats a partir de situacions i elements que trobem a la nostra quotidianitat.
Proposta realitzada amb nens i nenes de primària a: Ceip Setelsis, Escola Arrels, Ceip Vall de Lord, Zer del Solsonès. Amb el suport de la Xarxa d’Educació del Solsonès. |
4. imaginaris
Realitzat a
Jornada biblioteca escolar a la Catalunya Central. 2012 Organitzat per Xarxa de Serveis Educatius de la Catalunya Central. |
Sovint donem molta importància a l’objecte (en aquest cas un llibre, un dibuix o una narració) i poques vegades cuidem o ens n’adonem de les condicions des de les que ens hi enfrontem. Acostumem a quedar-nos fixats en l’objecte sense tenir en compte el context i la complexitat de relacions que s’estableixen en el propi acte de llegir, crear o imaginar.
En aquesta intervenció es pretén obrir la lectura més enllà del format d’un llibre per comprendre com constantment estem llegint, interpretant el nostre entorn. Aquest acte diari té a veure amb una relació, la relació que establim amb nosaltres i amb el nostre entorn. |