MARTA RICART
  • inici
  • trajecte
    • L >
      • llenguatges
      • llocs
    • M >
      • materia
      • moviment
    • P >
      • amb les persones >
        • Projectes >
          • dimensions
          • crear histories
          • representacions
          • sentits
          • en collaboracio
          • dinamitzacio
        • Processos >
          • termic
          • prismes
          • trames
          • sum I
          • tenues
        • Accions >
          • gradients
          • la xarxa de sons antics
          • el gest del present
          • generar la presència
          • hi som
          • quan en l’absencia
      • des de les persones >
        • freatic
        • entre els plecs el fil vermell es mou
        • en el transcurs de fer
      • per a les persones >
        • edicio
        • imatge
        • traducció
        • orientació
      • Paraula
      • Proces
    • mes >
      • Publicacions
      • bio
      • Contacte
    • O
  • zup!

Veure
projectes

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ↑

crear històries, jugar construïnt relats

 

1. conte infinit

Proposta realitzada a
CEIP Vall de Lord

2013

Amb el suport de
Serveis Educatius del Solsonès

Més informació
Proposta adreçada als nens i nenes d’educació infantil per introduïr el complex però fascinant món de la narrativa i les seves múltiples formes.

Taller pràctic en el que els participants exploren la diversitat d’interpretacions i relats d’una mateixa realitat a partir d’una sèrie d’imatges del seu dia a dia a l’escola. Una fòrmula per comprendre el punt de vista i la pluralitat de maneres d’interpretar que trobem presents en el món en el que vivim.




 

2. contes viscuts

Proposta realitzada amb nens i nenes d’1 a 3 anys a 
Llar d’Infants Piteuets (Sant Llorenç de Morunys)
Escola Bressol Xelsona
Llar d’Infants Arrels (Solsona)

2012-13

Amb el suport de
Serveis Educatius del Solsonès


Amb el suport de
Serveis Educatius del Solsonès
Més informació
Proposta narrativa que introdueix els nens i nenes a l’univers imaginari mitjançant els sentits. Concretament en la construcció d’un relat que incorpora so, textura, color, olor i que després pot prendre múltiples formes en el joc. Contes Viscuts presenta un relat breu on els personatges no son representats sinó explicats mitjançant diversos elements que fan que cada nen i nena construeixi el seu propi personatge a la seva mida. Al finalitzar el relat, els materials es posen a l’abast dels nens i nenes per a que mitjançant el joc, construeixin els seus propis relats.




 

3. com es creen els contes?

Proposta realitzada amb nens i nenes de primària a
CEIP Setelsis
Escola Arrels
CEIP Vall de Lord
Zer del Solsonès

2011

Amb el suport de
Xarxa d’Educació del Solsonès

L’acció pretén capgirar el procés que generalment viuen els nens i nenes quan escolten un conte i posteriorment se’ls demana que  delimitin o representin  gràficament com se l’imaginen. L’activitat parteix d’un element i el potencial evocador de relats que s’hi amaga. Com es creen els contes, apropa els nens i nenes al procés de creació de relats a partir de situacions i elements que trobem a la nostra quotidianitat.

Proposta realitzada amb nens i nenes de primària a: Ceip Setelsis, Escola Arrels, Ceip Vall de Lord, Zer del Solsonès. 

Amb el suport de la Xarxa d’Educació del Solsonès.




 

4. imaginaris

Realitzat a
Jornada biblioteca escolar a la Catalunya Central.
2012

Organitzat per 

Xarxa de Serveis Educatius de la Catalunya Central.
Més informació
Sovint donem molta importància a l’objecte (en aquest cas un llibre, un dibuix o una narració) i poques vegades cuidem o ens n’adonem de les condicions des de les que ens hi enfrontem. Acostumem a quedar-nos fixats en l’objecte sense tenir en compte el context i la complexitat de relacions que s’estableixen en el propi acte de llegir, crear o imaginar. 

En aquesta intervenció es pretén obrir la lectura més enllà del format d’un llibre per comprendre com constantment estem llegint, interpretant el nostre entorn. Aquest acte diari té a veure amb una relació, la relació que establim amb nosaltres i amb el nostre entorn.



© 2021 marta ricart
Picture
inici     bio     contacte     bloc
  • inici
  • trajecte
    • L >
      • llenguatges
      • llocs
    • M >
      • materia
      • moviment
    • P >
      • amb les persones >
        • Projectes >
          • dimensions
          • crear histories
          • representacions
          • sentits
          • en collaboracio
          • dinamitzacio
        • Processos >
          • termic
          • prismes
          • trames
          • sum I
          • tenues
        • Accions >
          • gradients
          • la xarxa de sons antics
          • el gest del present
          • generar la presència
          • hi som
          • quan en l’absencia
      • des de les persones >
        • freatic
        • entre els plecs el fil vermell es mou
        • en el transcurs de fer
      • per a les persones >
        • edicio
        • imatge
        • traducció
        • orientació
      • Paraula
      • Proces
    • mes >
      • Publicacions
      • bio
      • Contacte
    • O
  • zup!