matèriaEls processos creatius es mouen amb matèria i des de la matèria en moviments complexos.
Des de la seva vessant física, en el procés de fer-se objecte, concret, el diàleg amb la matèria és contrast, som davant d’aquesta des de la forma. Des de dins, el procés intern, el caràcter, l’actitud, conté moviments invisibles que alhora formen part d’un conjunt. Aquí la matèria és subtil, moviment i el diàleg va al fons de la nostra part comuna. Compartim espai i temps. Així ens sentim matèria mentre som amb la matèria en un moviment subtil de formació i transformació. |
|
Una pell, un vel, un tèl, un fil (strappo de paper)
Una pell, un vel, un tèl, un fil (strappo de paper), és el títol del f+ragment de pintura mural realitzat amb paper d’arròs i pigments vegetals locals. El fragment mural es va encolar amb gelatina al mur de l’absis de l’ermita de Santa Ágata (Clariana de Cardener, Solsonès) per tal de crear una pell damunt la pedra que permetés pintar en relació amb l’espai.
L’obra és l’arrencament d’un fragment de pintura mural realitzat específicament per a l’ermita de Santa Àgata seguint el llenguatge propi de la pintura mural antiga (un llenguatge prèviament documentat, estudiat i treballat durant anys amb l’assessorament del pintor muralista Jaume Minguell). Un fragment que posteriorment s’ha arrencat de la paret de l’absis on va ser pintada i ha estat traspassada a un bastidor. L’arrencament mostra un fragment de pintura mural que ha viscut en un període curt de temps en una ermita pre-romànica del Solsonès. La característica fràgil del suport de paper d’arròs ha permès que en el fragment mural quedés gravat el mur de l’absis de manera que en la seva aparença hi ha un testimoni de convivència en un espai específic. Però també ha creat una sèrie de forats, de buits, d’estrips, propis de la fragilitat del suport, que ens remeten als arrencaments de les pintures murals del romànic i als buits deixats pel temps. |
Sempre és nou en un sempre
Una proposta de creació que ha anat madurant lentament gràcies a la invitació del Celler del Miracle (Vinyes del Solsonès) per a treballar conjuntament. D’aquí sorgeix un treball compartit on la creació d’un vi i la creació artística comparteixen processos de transformació guiats pels cicles de la natura.
(imatges processos d’elaboració: ceres: elaboració de ceres amb terres locals; pigments: elaboració de pigments amb productes locals; carbó: fabricació de carbonet a partir dels serments de les vinyes) |
Estudi infinit: matèric/immatèric
Indagació diaria constant per comprendre els matisos i les subtilitats dels elements del medi on visc.
Amb ells, afino una percepció que em permet comprendre i dialogar amb la quantitat inabastable de possibilitats que s'obren quan s'entra dins una conversa matèrica/immatèrica. |